Microbiome Kokosov Kefir

Microbiome Kokosov Kefir

zdrav Microbiome Kokosov Kefir

okusen Microbiome Kokosov Kefir

Mikrobiom je zbirka mikrobov, večinoma sestavljenih iz bakterij, ki živijo v človeškem telesu. Ti organizmi so daleč od zastrašujočega koncepta bistvenega pomena za optimalno zdravje. Velik odstotek mikrobioma se nahaja v črevesju, kjer prinaša daljnosežne koristi.

Naš microbiom lahko vpliva na prekomerno težo, astmo in alergije ter autoimunske motnje kot so reumatoidni artritis in sladkorna bolezen. Microbiom vpliva tudi na delovanje naših možganov ter je povezano z duševnim stranjem kot je depresija, zaprtost in stres. Da se izognemo zgoraj naštetemu, je potrebno vzdrževati zdravo črevesje. Zdravo človeško črevesje vsebuje več tisoč različnih bakterij in drugih mikroorganizmov.
Kompozicija microbiote v našem telesu je edinstvena pri vsakem posamezniku in se nenehno spreminja. Odvisna je od naše prehrane, okolja, družbe, dotikov ter celo od načina lastnega rojstva. Skozi staranje, spremembo prehrane, boleznimi in uživanjem antibiotikov zgubimo večinski delež bakterij, zato jih je potrebno telesu dodatno zagotoviti. Da so naše bakterije srečne, jih moramo redno hraniti z bogate vlaknine kompleksnih ogljikovih hidratov, ki jih najdemo v sadju in zelenjavi, oreščkih, stročnicah, polnozrnatem kruhu…
Skozi fermentacijo v črevesju, bakterije prebavijo hranila ter jih pretvorijo v multivitamine, ki jih naše telo ne more proizvajati samo kot je vitamin B.
Naj pomembnejše pri microbiomu je to, da krepi naš imunski sistem ki skrbi za uspešno ločevanje med dobrimi in slabimi bakterijami.

Tako microbiota vpliva na naše telo:

Počutje

Podobno kot pri uživanju sladkih jedi, kjer se počutite začasno srečni, črevesne bakterije lahko vplivajo tudi na čustva. Tesnoba, stres in negativna čustva lahko povzročijo dysbiosis (stanje v katerem so “slabi” organizmi višji od koristnih). Nasprotno, obdobja stresa lahko izničijo koristne bakterije in spodbujajo rast škodljivih snovi.

Koža

Kot največji organ v telesu koža tvori zaščitno oviro med zunanjim svetom in telesom. Nekatera posebna hranila, ki se uporabljajo za hranjenje tega pomembnega organa, vključno z biotinom, proizvajajo koristne bakterije v črevesju, ki neposredno vplivajo na zdravje kože. Na drugem koncu spektra je zmanjšana raznolikost koristnih črevesnih bakterij povezana s kožnimi stanji, kot so ekcem, dermatitis, akne…

Prebavno zdravje

Večina koristnih bakterij v človeškem telesu je v črevesju. Čeprav so dojenčki na začetku sterilni (nimajo bakterij), mikrobi kolonizirajo črevesje med rojstvom in dojenjem. Po kolonizaciji te črevesne bakterije vstopijo v vzajemno koristno razmerje z gostiteljem, pri čemer morajo bakterije nekje živeti in gostitelj se okoristi njihove prisotnosti s povečano razpoložljivostjo hranil. Ta vzajemno koristna povezanost je še posebej očitna pri prebavnem zdravju. Maščobne kisline s kratkimi verigami in določeni vitamini zagotavljajo koristne bakterije gostitelju z razčlenitvijo materialov, ki niso drugače razpleteni, kot so vlakna. Maščobne kisline s kratkimi verigami pripomorejo zaščiti hranjenja črevesne obloge, izboljšanje pretoka krvi in ​​spodbujanje zdravljenja. Pomembne spremembe v črevesni mikrobioti so bile opažene pri prebavnih motnjah, kot so sindrom razdražljivega črevesa in vnetna črevesna bolezen, pri čemer manjkajoče koristne bakterije manjkajo ali pa jih število škodljivih bakterij presega število patogenih bolezni. Tudi brez diagnosticirane bolezni lahko mikrobiota vpliva na področja prebavnega zdravja, kot so frekvenca blata ali gibljivost črevesja, plin in napihnjenost.

Imunski sistem

Microbiota igra pomembno vlogo pri razvoju imunskega sistema od zgodnjega otroštva, saj pomaga pri rasti našega obrambnega sistema, pa tudi na usposabljanje in izobraževanje. Ugodne bakterije prav tako odvračajo od vstopa potencialno škodljivih organizmov s pripravo določenih snovi, ki se jih je mogoče izogniti.

Kosti

Glede na najnovejše raziskave, na absorpcijo kalcija in gostoto kosti vplivajo črevesne bakterije. Študije kažejo, da lahko maščobne kisline s kratkimi verigami, pridobljene s fermentacijo vlaken s koristnimi bakterijami, povečajo hitrost absorpcije kalcija v kosti. Živalski modeli prav tako nakazujejo povezavo med izboljšano gostoto kosti, koristnimi bakterijami in visoko vsebnostjo vlaken.

Reference

  1. Holzer P (2016) Neuropeptides, Microbiota, and Behavior. International Review of Neurobiology, 131: 67-89.
  2. Panduro A, Rivera-Inigues I, Sepulveda-Villegas M, Roman S (2017) Genes, emotions and gut microbiota: The next frontier for the gastroenterologist. World Journal of Gastroenterology, 23: 3030-3042.
  3. Said HM (2002) Biotin: the forgotten vitamin. The American Journal of Clinical Nutrition, 75: 179-180.
  4. Marrs T, Flohr C (2016) The role of skin and gut microbiota in the development of atopic eczema. British Journal of Dermatology, doi: 10.1111/bjd.14907.
  5. Nermes M, Kantele JM, Atosuo TJ, Salminen S, Isolauri E (2011) Interaction of orally administered Lactobacillus rhamnosus GG with skin and gut microbiota and humoral immunity in infants with atopic dermatitis. Clinical & Experimental Allergy, 41: 370-377.
  6. Bowe W, Patel NB, Logan AC (2014) Acne vulgaris, probiotics and the gut-brain-skin axis: from anecdote to translational medicine. Beneficial Microbes, 5: 185-199.
  7. Weller HM (2007) Bacteroides: the good, the bad, and the nitty-gritty. Clinical Microbiology Reviews, 20: 593-621.
  8. Read MN, Holmes AJ (2017) Towards an integrative Understanding of Diet–Host–Gut Microbiome interactions. Frontiers in Immunology, doi: 10.3389/ mmu.2017.00538.
  9. Morowitz MJ, Carlisle E, Alverdy JC (2011) Contributions of Intestinal Bacteria to Nutrition and Metabolism in the Critically Ill. Surgical Clinics of North America, 91: 771-785.
  10. Marchesi JR, Adams DH, Fava F, Hermes GDA, Hirschfield GM, Hold G, Quraishi MN, Kinross J, Smidt H,Tuohy KM, Thomas LV, Zoetendal EG, Hart A (2016) The gut microbiota and host health: a new clinical frontier. Gut, 65: 330-339.
  11. Sirisinha S (2016) e potential impact of gut microbiota on your health: Current status and future challenges. Asian Pacific Journal of Allergy and Immunology, 34: 249-264.
  12. Stecher B (2015) The Roles of inflammation, nutrient availability and the commensal microbiota in enteric pathogen infection. Microbiology Spectrum, doi: 10.1128/microbiolspec.MBP-0008-2014.
  13. Weaver CM (2015) Diet, Gut microbiome, and bone health. Current Osteoporosis Reports, 13: 125-130.
  14. Wallace TC, Marzorati M, Spence L, Weaver CM, Williamson PS (2017) New frontiers in fibers: innovative and emerging research on the Gut microbiome and bone health. The Journal of the American College of Nutrition, 36: 218-222.